Wyniki przetargów/konkursów |
Termin składania ofert: 06-08-2015, godz. 09:00Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i dróg wojewódzkich zarządzanych i powierzonych do utrzymania PZD Pszczyna w sezonie 2015/2016 |
|
Wynik postępowania przetargowego/konkursowego |
|
PZD.DT.272.1.17.2015 Pszczyna, dnia 21.08.2015r. INFORMACJA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) uprzejmie zawiadamiamy, że w postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na: "Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i dróg wojewódzkich zarządzanych i powierzonych do utrzymania PZD Pszczyna w sezonie 2015/2016" prowadzonym przez Powiatowy Zarząd Dróg w Pszczynie, ul. Sygietyńskiego 20, 43-200 Pszczyna w trybie przetargu nieograniczonego, została wybrana oferta firmy: Usługi Transportowo - Sprzętowe Jan Romanko Ul. Wodzisławska 1 43-200 Pszczyna Cena oferty: 907.845,52 zł brutto Czas reakcji: 1 godzina Uzasadnienie wyboru: Wybrana oferta odpowiada kryteriom określonym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru: a) "Cena" (C) - waga 95% b) "Czas reakcji" (R) - waga 5% Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta po upływie terminu 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. po 31.08.2015 r. Informacja o złożonych ofertach i przyznanej punktacji w kryterium oceny ofert: Wykonawcy spełniający warunki: 1. Konsorcjum firm: Lider - BIO-EKOS Sp. z o. o. spółka komandytowa, ul. Leśna 63, 42-622 Nowe Chechło, oddział: ul. Targiela 112, 43-100 Tychy, Konsorcjant - REMONDIS Sp. z o. o, ul. Zawodzie 16, 02-981 Warszawa, oddział w Sosnowcu: ul. Baczyńskiego 11, 41-203 Sosnowiec Punktacja w kryterium "Cena ofertowa" - waga 95% - 86,27 Punktacja w kryterium "Czas reakcji" - waga 5% - 5,00 Łączna punktacja: 91,27 2. USŁUGI TRANSPORTOWO - SPRZĘTOWE Jan Romanko, 43-200 Pszczyna, ul. Wodzisławska 1 Punktacja w kryterium "Cena ofertowa" - waga 95% - 95,00 Punktacja w kryterium "Czas reakcji" - waga 5% - 5,00 Łączna punktacja: 100,00 Otrzymują: 1. Strona internetowa Zamawiającego: www.pzd.powiat.pszczyna.pl 2. Tablica ogłoszeń: siedziba Zamawiającego 3. PZD a/a |
|
Dz.U./S S124
01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 1/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 1/12 Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:227836-2015:TEXT:PL:HTML Polska-Pszczyna: Usługi odśnieżania 2015/S 124-227836 Ogłoszenie o zamówieniu Usługi Dyrektywa 2004/18/WE Sekcja I: Instytucja zamawiająca I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe Powiatowy Zarząd Dróg w Pszczynieul. Sygietyńskiego 2043-200 PszczynaPOLSKATel.: +48 322128068E-mail: pzd.pszczyna@gmail.comFaks: +48 322128069 Adresy internetowe: Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.pzd.powiat.pszczyna.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e) I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej Inna: administracja samorządowa I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności Inny: jednostka budżetowa zarządzająca drogami powiatowymi I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie Sekcja II: Przedmiot zamówienia II.1) Opis II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i dróg wojewódzkich zarządzanych i powierzonych do utrzymania PZDPszczyna w sezonie 2015/2016. II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług Usługi Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne ipodobne Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Drogipowiatowe i drogi wojewódzkie na terenie Powiatu Pszczyńskiego. Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 2/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 2/12 Kod NUTS PL22 II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ) Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w Gminie Pszczyna, Miedźna i Suszec zarządzanych przez PZDPszczyna i dróg wojewódzkich DW 931, 933, 935, 938, 939 powierzonych do utrzymania przez PZD Pszczynaw sezonie 2015/2016. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 90620000, 90630000 II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie II.1.8) Części To zamówienie podzielone jest na części: nie II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2) Wielkość lub zakres zamówienia II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w Gminie Pszczyna, Miedźna i Suszec (wg wykazu Załączniki nr 3C,3D, 3E) zarządzanych przez PZD Pszczyna i dróg wojewódzkich DW 931, 933, 935, 938, 939 powierzonych doutrzymania przez PZD Pszczyna w sezonie 2015/2016 (wg wykazu Załącznik nr 3A i 3B). W przypadku dróg powiatowych Zamawiający będzie wykonywał przedmiot zamówienia środkami i siłamiwłasnymi. Wykonawca będzie realizował zadania z zakresu zimowego utrzymania na drogach powiatowych nawyraźne polecenie koordynatora ZUD i na drogach przez niego wskazanych. — Zimowe utrzymanie dróg powiatowych o długości: — W Gminie Pszczyna 73,85 km — W Gminie Miedźna 35,04 km — W Gminie Suszec 3,91 km zarządzanych przez PZD Pszczyna w sezonie 2015/2016 — Zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich o łącznej długości 81,2 km – DW 931, 933, 935, 938, 939powierzonych do utrzymania przez PZD Pszczyna w sezonie 2015/2016 — Zimowe utrzymanie chodników w ciągu dróg powiatowych o długości: — W Gminie Pszczyna 25,87 km — W Gminie Miedźna 13,89 km — W Gminie Suszec 1,2 km zarządzanych do utrzymania przez PZD Pszczyna w sezonie 2015/2016 — Zimowe utrzymanie chodników w ciągu dróg wojewódzkich o łącznej długości 41,5 km – DW 931, 933, 935,938, 939 powierzonych do utrzymania przez PZD Pszczyna w sezonie 2015/2016. Szacunkowa wartość bez VAT: 1 067 310 PLN II.2.2) Informacje o opcjach Opcje: nie II.2.3) Informacje o wznowieniach Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 3/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 3/12 Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji Rozpoczęcie 1.11.2015. Zakończenie 15.4.2016 Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym III.1) Warunki dotyczące zamówienia III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żeporęczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn.zm.5)). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść w terminie wcześniejszym, tak by przed godz. 09:00 dnia06.08.2015r. oferta była zabezpieczona wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj. BankSpółdzielczy w Pszczynie Nr 16 8448 0004 0009 2294 2028 0003. Zamawiający będzie uważał wadium wniesione w pieniądzu za złożone w oznaczonym terminie, jeżeli przedupływem tego terminu kwota wadium wpłynie na wskazany rachunek Zamawiającego. Wadium w postaci niepieniężnej należy w formie oryginału złożyć w sekretariacie Zamawiającego do dnia06.08.2015r do godz. 09:00. Wykonawca, który nie złoży wadium w wymaganej wysokości lub z przekroczeniem terminu oznaczonego wspecyfikacji albo bez zachowania wymaganej formy zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznanaza odrzuconą. III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących: Zapłata należności na konto bankowe Wykonawcy nastąpi w terminie do 30 dni od doręczenia fakturyZamawiającemu. III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: III.1.4) Inne szczególne warunki Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie III.2) Warunki udziału III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. Dla potwierdzenia spełnieniawarunków ogólnych niniejszego SIWZ wykonawcy winni przedłożyć wymagane dokumenty (oryginały lubkserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem): 1.1. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 24 ust.1 ustawy Pzp, zgodnie z treścią Formularza3. Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 4/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 4/12 1.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw dowykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływemterminu składania ofert. 1.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca niezalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenielub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 1.4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczeniazdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 1.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10-11ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.8. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawyPzp, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej zgodnie z treścią Formularza 5. 1.9. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby,o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 – 8 oraz 10 -11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytoriumRzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organusądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresieokreślonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 – 8 oraz 10 -11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przedupływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia alboskładania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń– zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osóblub przed notariuszem. 1.10. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7: pkt 7.1.2. – 7.1.4. i pkt 7.1.6. SIWZ składa dokument lubdokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio,że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przedupływem terminu składania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminuskładania ofert), c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcyprzed upływem terminu składania ofert), — pkt. 7.1.5. i 7.1.7. SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejscazamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 5/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 5/12 4-8 ustawy oraz pkt. 10 i 11 ustawy (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert). 1.11. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentemzawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 2. Dla potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych niniejszego SIWZ wykonawcy winni przedłożyćnastępujące dokumenty: 2.1. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 zgodnie z treścią Formularza 4. 2.2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównychusług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres działalności jest krótszy– w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz którychusługi zostały wykonane, na formularzu zgodnie z treścią Formularza 6, oraz dowody (zgodnie z § 1 ust. 2pkt 1 i 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r w sprawie rodzajów dokumentów,jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane), czyzostały wykonane lub są wykonywane należycie w celu potwierdzenia spełnienia warunku, o którym mowa wpkt.6.2.1.1. niniejszego SIWZ. Dowodami, o których mowa powyżej są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłychpoświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jestw stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa 2.2.2. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostaływcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. 2.3.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych zaświadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z treścią Formularza 8. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt. 6.2.1.3 niniejszego SIWZ. 2.4.Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymaganeuprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – Formularz nr 10. 2.5. Sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodniez przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a wprzypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego innych dokumentówokreślających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres. 2.6.Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celuwykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami na Formularzu zgodniez treścią Formularza 7. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku o którym mowa w pkt 6.2.1.2. 2.7. Oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia, oraz liczebności personelukierowniczego w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – Formularz 9. Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 6/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 6/12 2.8.Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokośćposiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.9.Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczonyod odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 3. Wykonawca może podlegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych dowykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie odcharakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany udowodnićzamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególnościprzedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnychzasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 3.1. Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów zgodnie z pkt. 7.3. SIWZ, odpowiada solidarniez wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że zanieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 4. Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2bustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcyprzedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 7.1.1. i 7.1.2. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzeniaspełnienia warunków ogólnych, dokumenty winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę. W celupotwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych dokumenty winien przedłożyć z imieniu wszystkich ten, lubci spośród Wykonawców, w stosunku do których niniejsze SIWZ wymaga potwierdzenia spełnienia warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innychpodmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopiedokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność zoryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 7. Spełnienie w/w warunków będzie dokonane na podstawie treści wymaganych dokumentów, o których mowapowyżej, na zasadzie „spełnia” lub „nie spełnia” warunków. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeńmusi wynikać jednoznacznie iż Wykonawca spełnia wymagane warunki. III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1.Sprawozdanie finansowe albojego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowościrównież z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawcówniezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obrotyoraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – za ten okres. 2.Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanychśrodków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przedupływem terminu składania ofert. 3.Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony ododpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 4.Wykonawca może podlegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych dowykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie odcharakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany udowodnić Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 7/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 7/12 zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególnościprzedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnychzasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 5. Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2bustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcyprzedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 7.1.1. i 7.1.2. SIWZ. Spełnienie w/w warunków będzie dokonane na podstawie treści wymaganych dokumentów, o których mowapowyżej, na zasadzie „spełnia” lub „nie spełnia” warunków. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeńmusi wynikać jednoznacznie iż Wykonawca spełnia wymagane warunki. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: 1.Wykonawca musi wykazać, że średni przychódnetto ze sprzedaży usług za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – zaten okres kształtował się na poziomie co najmniej 400 000,00 zł. 2.Wykonawca winien wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 400000,00 zł. 3.Wykonawca winien posiadać polisę, lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczonyod odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia nakwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł. III.2.3) Kwalifikacje techniczne Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1.Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównychusług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres działalności jest krótszy– w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz którychusługi zostały wykonane, na formularzu zgodnie z treścią Formularza 6, oraz dowody (zgodnie z § 1 ust. 2pkt 1 i 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r w sprawie rodzajów dokumentów,jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane), czyzostały wykonane lub są wykonywane należycie w celu potwierdzenia spełnienia warunku, o którym mowa wpkt.6.2.1.1. niniejszego SIWZ. Dowodami, o których mowa powyżej są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłychpoświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jestw stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniejwykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. 2.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych zaświadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z treścią Formularza 8. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt. 6.2.1.3 niniejszego SIWZ. 3.Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymaganeuprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – Formularz nr 10. 4.Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celuwykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami na Formularzu zgodniez treścią Formularza 7. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku o którym mowa w pkt 6.2.1.2. Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 8/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 8/12 5.Oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia, oraz liczebności personelu kierowniczegow okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie – Formularz 9. Spełnienie w/w warunków będzie dokonane na podstawie treści wymaganych dokumentów, o których mowapowyżej, na zasadzie „spełnia” lub „nie spełnia” warunków. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeńmusi wynikać jednoznacznie iż Wykonawca spełnia wymagane warunki. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: 1.Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie realizacji usług stanowiącychprzedmiot zamówienia, tj. wykazać, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych równieżwykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie usługi związane z zimowym utrzymaniem drógpublicznych krajowych lub wojewódzkich lub powiatowych lub gminnych każde na kwotę minimum 300.000,00zł brutto oraz dołączyć dowody, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniająten warunek. 2. Potencjał techniczny: Wykonawca musi mieć do dyspozycji co najmniej: — piaskarko-solarka z nośnikiem wyposażonym w pług hydrauliczny oraz lokalizator GPS – min. 6 szt. — pług hydrauliczny z nośnikiem wyposażonym w lokalizator GPS – min. 4 szt. — pług wirnikowy wyposażony w lokalizator GPS – min. 1 szt. — sprzęt do odśnieżania i posypywania chodników o rzeczywistej masie całkowitej nie przekraczającej 1500 kgwyposażony w lokalizator GPS – min. 3 szt. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniająten warunek. Uwaga: Sprzęt wykorzystywany do usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg (w tym chodników) powiatowychi wojewódzkich musi być wyposażony w lokalizatory GPS. Wykonawca jest zobowiązany do udostępnieniaZamawiającemu możliwości ciągłego monitorowania pozycji sprzętu wymienionego w pkt 6.2.1.2. SIWZ.Wszystkie dane GPS muszą być dostępne on-line w jednym portalu. Wykonawca jest zobowiązany zapewnićZamawiającemu możliwość wglądu zarówno do aktualnych danych GPS jak i historii przechowywanej w portalumin. 60 dni. Możliwość odczytu danych GPS musi być zapewniona przez Wykonawcę przez cały okres trwaniaumowy. 3. Potencjał kadrowy Wykonawca przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególnościodpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przeznie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – na lub wg druku Formularz nr 8 doSIWZ; Wykonawca musi mieć do dyspozycji minimum 15 osób do wykonania zamówienia posiadające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w uczestniczeniu w zimowym utrzymaniu dróg publicznych w tym co najmniej:2 osoby nadzorujące pracę i minimum 4 osoby legitymujące się ukończonym szkoleniem organizowanym przezWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w zakresie wydawania poleceń lub sygnałów uczestnikom ruchudrogowego, lub osobom znajdującym się na drodze, tj. spełniających wymóg art. 6 ust. 3a ustawy Prawo oruchu drogowym. Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 9/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 9/12 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniająten warunek. III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanieusługi: nie Sekcja IV: Procedura IV.1) Rodzaj procedury IV.1.1) Rodzaj procedury Otwarta IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej 1. Cena. Waga 95 2. Czas reakcji. Waga 5 IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie IV.3) Informacje administracyjne IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: PZD.DT.272.1.17.2015 IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia nie IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego Dokumenty odpłatne: nie IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 6.8.2015 - 09:00 IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu polski. IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert) IV.3.8) Warunki otwarcia ofert Data: 6.8.2015 - 9:15 Miejscowość: Powiatowy Zarząd Dróg w Pszczynie, ul. Sygietyńskiego 20, 43-200 Pszczyna, Sala Konferencyjna (Parter) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 10/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 10/12 Sekcja VI: Informacje uzupełniające VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie VI.3) Informacje dodatkowe 1.W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego możliwości uzyskania środków finansowych na wykonaniezamówień uzupełniających przewiduje się udzielenie ich zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówieńpublicznych. 2..Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionychprzypadkach: ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy c) zmiana w kolejności i terminach wykonywania robót, d) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki, ZMIANY RZUTUJĄCE NA TERMIN WYKONANIA UMOWY A. Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeśli opóźnienie to wynika zprzyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanieprzedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: a) przekazanie odpowiednich dokumentów. B. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie/wznowienie robót, ze względuna: a) oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje administracyjne (opóźnienie spowodowane przezwładze), b) przedłużenie procedury przetargowej, c) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, itp.), d) konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości, e) zmiany stanu prawnego, f) niesprzyjające warunki atmosferyczne, g) działania sił natury uznane za stan klęski żywiołowej. C. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeśli przedłużenie terminuwynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. ZMIANY RZUTUJĄCE NA WYNAGRODZENIE Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku: a) ze zmianą stawki podatku od towarów i usług (VAT), b) z obniżeniem kosztu wykonania robót, a tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, c) z rezygnacją z części robót, Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownychdokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 11/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 11/12 W rezultacie dokonania czynności opisanych w punkcie 1 może dojść do podpisania przez strony aneksu doumowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający 3. Inne dokumenty: Wypełniony, opieczętowany i podpisany przez osobę uprawnioną Formularz nr 1 do SIWZ– Oferta, 2. Wypełniony, opieczętowany i podpisany przez osobę uprawnioną Formularz nr 2 do SIWZ –kosztorys ślepy 3. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 zgodnie ztreścią Formularza 5, 4. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika zinnych dokumentów złożonych wraz z ofertą, 5. Pisemne zobowiązanie podmiotów oddających do dyspozycjiWykonawcy niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia-jeżeli dotyczy. VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17A02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: odwolania@uzp.gov.plTel.: +48 224587801Adres internetowy: www.uzp.gov.plFaks: +48 224587800 VI.4.2) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnejokreślone w dziale VI Ustawy Prawo zamówień publicznych. 2.Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany napodstawie ustawy. 3.Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca sięniezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie orazwskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 4.Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa w formiepisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym za pomocą ważnegokwalifikowanego certyfikatu. 5.Odwołujący przesyła Zamawiającemu kopię odwołania przed upływem terminu do wniesienia odwołania w takisposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 6.Odwołanie wnosi się w terminach: a. 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia –jeżeli zostały przesłane faxem lub drogą elektroniczną, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w innysposób, b. wobec treści ogłoszenia, oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w terminie 10 dniod dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku urzędowym Unii Europejskiej, lub zamieszczenia SIWZ na stronieinternetowej, c. 10 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomośćo okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. d. jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołaniewnosi się nie później niż w terminie: — 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, Dz.U./S S124 01/07/2015 227836-2015-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 12/12 01/07/2015S124 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 12/12 — 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym UniiEuropejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. 7.Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczegoprzysługuje skarga do sądu. 8.Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby zamawiającego, za pośrednictwem PrezesaKrajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatorapublicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17A02-676 WarszawaE-mail: odwolania@uzp.gov.plTel.: +48 224587801Adres internetowy: www.uzp.gov.plFaks: +48 224587800 VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 26.6.2015 |